je bent ondernemer ...

id punt is jouw klankbord om je ambities te realiseren

id punt voor ondernemers ...

id punt begeleidt ondernemers die openstaan voor verandering in de richting van duurzame verbetering. We beluisteren, begrijpen en inspireren jouw visie. Dit vertalen we naar een plan voor je organisatie. Zo bouwen we samen aan het verhaal van jouw organisatie. We koppelen dit aan de ambities van jouw talentvolle medewerkers die geloven in dat verhaal en er willen aan meeschrijven. Samen gaan we van idee naar groei!

Kies de juiste formule voor jouw groei!
id scan > id interim > id project > id helpdesk > id boost

id punt is erkend dienstverlener voor de kmo-portefeuille. Via deze maatregel kan je als ondernemer financiële steun krijgen voor onze advies- en opleidingsprojecten.

kmo-portefeuille

Onze methodiek...

Onze extra dienstverlening...

Id netwerk: Wij geloven in een verbindend netwerk waarin we gebruik maken van elkaars sterktes. Kom in contact met ons uitgebouwd netwerk van partners, ondernemers, medewerkers…

Id events: Neem deel aan onze inspirerende events. Volg onze facebookpagina of schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Id mail: Blijf op de hoogte van al onze verhalen, ideeën, tips… via onze nieuwsbrief.

 

onze verhalen voor ondernemers ...

Maak kennis met onze nieuwe medewerkers Hanne en Tony!

Ons id team blijft maar groeien! Heb jij al kennis gemaakt met onze nieuwe medewerkers Hanne en Tony? Kom hier te weten welke uitdaging zij zien binnen id punt, ze stellen zichzelf kort even voor:   Hanne Maes, zal als freelancer meewerken aan onze nieuwe id boost!  “Als dorps- en sectorgenoten raakten Gerd en ik […]

lees meer ...

Ontdek onze id boost!

Schitterend nieuws! Ons ontwikkelproject werd goedgekeurd door het Vlaams Agentschap Innoveren en ondernemen! Wat wil dit zeggen? Dat wij een subsidie ontvangen voor de verdere ontwikkeling van onze id boost! Met onze id boost, sommigen onder jullie hebben het al horen vallen (zwijgen is niet één van onze talenten 😉, maar nu is the word […]

lees meer ...

Maken jullie gebruik van jullie subsidies?

Subsidies kmo-portefeuille Zoals jullie wellicht wel al weten, zijn wij erkend dienstverlener voor de kmo-portefeuille. Via deze maatregel kan je als ondernemer financiële steun krijgen voor onze advies- en opleidingsprojecten. In het jaarverslag  van de KMO-portefeuille vinden we enkele opmerkelijke cijfers in verband met de kmo-subsidies: “In 2017 werden er nagenoeg 130.246 projecten gesteund via […]

lees meer ...

Schrijf je nu in voor het OndernemersForum 2018: Leiderschap & HRM

Schrijf je in voor het Unizo OndernemersForum Leiderschap & HRM 2018 met Gerd! Het OndernemersForum bied je een efficiënt lerend netwerk om jouw ambitie te ondersteunen en waar te maken. Gedurende  5 avonden werk je met andere ondernemers en Gerd rond het thema ‘Leiderschap en HRM’. Je krijgt er extra inspiratie en inzichten. Nadien gaan jullie in […]

lees meer ...

‘The war for talent’: een inspirerende avond rond Employer Branding

Dinsdag 6 juni 2018, een avond waarin ‘Employer Branding’ centraal stond. En waar kon dit beter dan in Nanopixel te Roeselare? Nanopixel is een jong en innovatief bedrijf, gespecialiseerd in  3D visuals en Virtual Reality. Zij zijn de laatste jaren sterk gegroeid, zowel organisatorisch als in het aantal medewerkers. Employer Branding klinkt hen dan ook […]

lees meer ...

Hoe personeel vinden, motiveren en houden?

  Hebben jullie al de nieuwe editie van W’ondernemen gezien? Recent kregen wij bezoek van Unizo Waregem met de vraag of we interessante tips konden meegeven rond ‘Hoe personeel vinden, motiveren en houden?’ Hier konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen! Vandaag is het namelijk een uitdaging waar heel wat ondernemingen en zeker kmo’s voor […]

lees meer ...

Geslaagd voor de eerste fase van het D.O. start project!

We zijn geslaagd voor fase 1 van het D.O. start project van POM West-Vlaanderen! Gedurende 3 jaar werken wij intensief aan duurzaamheid in onze organisatie. We realiseren acties rond people, profit & planet. Wat waren onze positieve punten het afgelopen jaar? Wij gaan voor een duurzaam personeelsbeleid. Wij hebben aandacht voor communicatie. Wij hechten belang aan […]

lees meer ...

id punt door de ogen van onze klant Focus-Plus

Focus-Plus laat zijn licht schijnen over hun organisatiebegeleiding door id punt. Focus-Plus vzw ondersteunt personen met een beperking die zo zelfstandig mogelijk willen wonen en leven zodat zij volwaardig kunnen participeren in de maatschappij. Focus-Plus hecht daarnaast veel belang aan een evenwichtig personeelsbeleid. De capaciteiten van de medewerker staan van bij het begin centraal en […]

lees meer ...

Klant in de kijker: Bossuyt Shop Interiors

Hoe een winkelinrichter een adviseur in retailconcepten werd Vroeger gaf Bossuyt Shop Interiors de bakker een nieuwe toonbank. Vandaag krijgt hij ook een nieuw retailconcept. Een inspirerend verhaal van twee ondernemers die hun onderneming met frisse ideeën laten veranderen en groeien.   Lees via deze link het volledige artikel: https://www.bankvanbreda.be/blog/hoe-een-winkelinrichter-een-adviseur-in-retailconcepten-werd/

lees meer ...

Volg je met ons mee?

Groenbek te Waregem, onze toekomstige locatie! Ons huis, waar we jullie graag ontvangen tegen eind 2018, begint duidelijk te groeien. Architect Michaël Bleuzé zorgde voor een creatief ontwerp en volgt alle werken van dichtbij op. Ook voor het interieur heeft hij al een aantal leuke ideeën klaar. We kijken er al naar uit!   Als […]

lees meer ...

Wij behalen opnieuw het Qfor certificaat!

Goed nieuws! Wij behaalden opnieuw het Qfor kwaliteitslabel voor onze advies- en opleidingsactiviteiten. Onze interne processen rond kwaliteit, informatie, communicatie, administratie, medewerkers, samenwerkingen, … werden succesvol doorgelicht en we beantwoordden aan de Qfor norm.  Voor advies, coaching, opleiding en (loopbaan)begeleiding op vlak van missie, visie, strategie, organisatie-uitbouw, communicatie, leiderschap, … kan je steeds terecht bij […]

lees meer ...

26 oktober – netwerkevent met Unizo

Delegeren: leiding (uit handen) geven zonder loslaten Noteer alvast 26 oktober 2017 in je agenda! Die avond organiseren we samen met Unizo West-Vlaanderen een netwerkactiviteit rond delegeren bij Dercor te Moorsele.  Een kmo-bedrijfsleider is met veel zaken tegelijkertijd bezig. Té veel? Moet je dat allemaal zelf doen of beschikken je medewerkers ook over die talenten? […]

lees meer ...

Binnenkort: ons nieuw kantoor in Waregem!

Misschien heb je het al gelezen, gehoord of gezien… Na een leerrijke denk- en ontwerpfase, zijn de bouwwerken van ons nieuw kantoor van start gegaan. Onze nieuwe locatie? Groenbek in Waregem!  Samen met onze architect Michaël Bleuzé vertaalden we onze droom en ideeën in een nieuwe thuis. In ons gebouw komen rustige ruimtes voor begeleidingen, […]

lees meer ...

1 contactpunt voor al je vragen rond personeel? Het kan!

Naast onze gekende adviesprojecten, startten we een nieuwe formule op voor ondernemers: id partner. Een dienst waarbij ondernemers met hun vragen rond strategie, organisatie en personeel bij ons terecht kunnen voor een ondersteunend antwoord. Een antwoord via e-mail, telefoon of via een bezoek. In de prijs van de id partner zitten 18 helpdesk-uren vervat. id […]

lees meer ...