Hier vind je regelmatig nieuwe verhalen en weetjes over onszelf of over ons inspirerend werk. Ook interessante events en tips kan je hier terugvinden.

Maak kennis met onze nieuwe medewerkers Hanne en Tony!

Ons id team blijft maar groeien! Heb jij al kennis gemaakt met onze nieuwe medewerkers Hanne en Tony? Kom hier te weten welke uitdaging zij zien binnen id punt, ze stellen zichzelf kort even voor:   Hanne Maes, zal als freelancer meewerken aan onze nieuwe id boost!  “Als dorps- en sectorgenoten raakten Gerd en ik […]

lees meer ...

Tijd, hoe krijg je er meer zicht op?

Het nieuwe academiejaar staat terug voor de deur, de examens lijken nog ver weg… Maar voor je het weet zijn die drie eerste maanden al om, de tijd gaat toch ook zo snel… Tijd, hoe krijg je daar nu een goed zicht op? Zijn er momenten waarop je onnodig veel tijd verliest? Besteed je genoeg […]

lees meer ...

Zit je terug vol energie?

De verlofperiode zit er op, je zit terug vol energie en hebt weer zin om er in te vliegen! Maar hoe hou je die energie in balans? Weet jij welke momenten energie geven en welke energie vreten? Om een zicht te krijgen op jouw energiebalans kan het interessant zijn om een week lang een dagboek […]

lees meer ...

Ontdek onze id boost!

Schitterend nieuws! Ons ontwikkelproject werd goedgekeurd door het Vlaams Agentschap Innoveren en ondernemen! Wat wil dit zeggen? Dat wij een subsidie ontvangen voor de verdere ontwikkeling van onze id boost! Met onze id boost, sommigen onder jullie hebben het al horen vallen (zwijgen is niet één van onze talenten 😉, maar nu is the word […]

lees meer ...

Maken jullie gebruik van jullie subsidies?

Subsidies kmo-portefeuille Zoals jullie wellicht wel al weten, zijn wij erkend dienstverlener voor de kmo-portefeuille. Via deze maatregel kan je als ondernemer financiële steun krijgen voor onze advies- en opleidingsprojecten. In het jaarverslag  van de KMO-portefeuille vinden we enkele opmerkelijke cijfers in verband met de kmo-subsidies: “In 2017 werden er nagenoeg 130.246 projecten gesteund via […]

lees meer ...

Update id huis: pleisterwerken zijn af!

Ons id huis groeit! We komen steeds dichterbij, de pleiserwerken zijn bijna af! Benieuwd naar hoe het er vanbinnen uitziet?  Kijk dan hier:

lees meer ...

Afgestudeerd? Onze tips!

Yes, jouw diploma is binnen! Geniet zeker van de welverdiende vakantie maar bereid je ook alvast voor op de volgende grote stap. Ontdek hier onze tips indien je binnenkort een studie- of jobkeuze moet maken!   Je bent pas afgestudeerd in het secundair onderwijs en gaat verder studeren: Een studiekeuze maken, het is niet simpel. […]

lees meer ...

Vakantie? Het perfecte moment om even stil te staan!

Het zomerverlof is de ideale periode om je hoofd even leeg te maken en even stil te staan bij jezelf en je loopbaan. Weet jij wat jouw talenten zijn? Wat je passie is? Kortom wie je bent en waar je naartoe wilt? Één voor één vragen om eens goed over na te denken. Als je […]

lees meer ...

Schrijf je nu in voor het OndernemersForum 2018: Leiderschap & HRM

Schrijf je in voor het Unizo OndernemersForum Leiderschap & HRM 2018 met Gerd! Het OndernemersForum bied je een efficiënt lerend netwerk om jouw ambitie te ondersteunen en waar te maken. Gedurende  5 avonden werk je met andere ondernemers en Gerd rond het thema ‘Leiderschap en HRM’. Je krijgt er extra inspiratie en inzichten. Nadien gaan jullie in […]

lees meer ...

‘The war for talent’: een inspirerende avond rond Employer Branding

Dinsdag 6 juni 2018, een avond waarin ‘Employer Branding’ centraal stond. En waar kon dit beter dan in Nanopixel te Roeselare? Nanopixel is een jong en innovatief bedrijf, gespecialiseerd in  3D visuals en Virtual Reality. Zij zijn de laatste jaren sterk gegroeid, zowel organisatorisch als in het aantal medewerkers. Employer Branding klinkt hen dan ook […]

lees meer ...

Hoe personeel vinden, motiveren en houden?

  Hebben jullie al de nieuwe editie van W’ondernemen gezien? Recent kregen wij bezoek van Unizo Waregem met de vraag of we interessante tips konden meegeven rond ‘Hoe personeel vinden, motiveren en houden?’ Hier konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen! Vandaag is het namelijk een uitdaging waar heel wat ondernemingen en zeker kmo’s voor […]

lees meer ...

Geslaagd voor de eerste fase van het D.O. start project!

We zijn geslaagd voor fase 1 van het D.O. start project van POM West-Vlaanderen! Gedurende 3 jaar werken wij intensief aan duurzaamheid in onze organisatie. We realiseren acties rond people, profit & planet. Wat waren onze positieve punten het afgelopen jaar? Wij gaan voor een duurzaam personeelsbeleid. Wij hebben aandacht voor communicatie. Wij hechten belang aan […]

lees meer ...

Werkveldbezoek studenten Toegepaste Psychologie.

Vrijdag 9 maart hadden we een hele groep studenten Toegepaste Psychologie van Hogeschool VIVES op bezoek! In het kader van een ‘werkveldbezoek’ konden zij eens kennismaken met de praktijk. Peter had natuurlijk veel te vertellen maar de studenten zelf werden ook af en toe aan het werk gezet! 😉                […]

lees meer ...

Wat zeggen onze klanten over hun loopbaanbegeleiding?

Wij vinden het belangrijk dat onze klanten tevreden kunnen terugkijken op hun loopbaanbegeleiding. Daarom vroegen wij aan onze klanten om kort te omschrijven wat id punt voor hen had betekend. Hieronder vind je enkele getuigenissen:

lees meer ...

Talentenchallenge @ Groenhove in Waregem!

  Op 27 februari organiseerde het secundair onderwijs Groenhove te Waregem een ‘sollicitantendag’ voor de zesdejaars. Op deze dag worden de studenten voorbereid op hun zoektocht naar een eerste job, en voornamelijk op hun eerste sollicitatiegesprek. Wij, id punt, werden uitgenodigd om ons verhaal met hen te delen. Gerd maakte de studenten alvast warm en presenteerde […]

lees meer ...

id punt door de ogen van onze klant Focus-Plus

Focus-Plus laat zijn licht schijnen over hun organisatiebegeleiding door id punt. Focus-Plus vzw ondersteunt personen met een beperking die zo zelfstandig mogelijk willen wonen en leven zodat zij volwaardig kunnen participeren in de maatschappij. Focus-Plus hecht daarnaast veel belang aan een evenwichtig personeelsbeleid. De capaciteiten van de medewerker staan van bij het begin centraal en […]

lees meer ...

Klant in de kijker: Bossuyt Shop Interiors

Hoe een winkelinrichter een adviseur in retailconcepten werd Vroeger gaf Bossuyt Shop Interiors de bakker een nieuwe toonbank. Vandaag krijgt hij ook een nieuw retailconcept. Een inspirerend verhaal van twee ondernemers die hun onderneming met frisse ideeën laten veranderen en groeien.   Lees via deze link het volledige artikel: https://www.bankvanbreda.be/blog/hoe-een-winkelinrichter-een-adviseur-in-retailconcepten-werd/

lees meer ...

Volg je met ons mee?

Groenbek te Waregem, onze toekomstige locatie! Ons huis, waar we jullie graag ontvangen tegen eind 2018, begint duidelijk te groeien. Architect Michaël Bleuzé zorgde voor een creatief ontwerp en volgt alle werken van dichtbij op. Ook voor het interieur heeft hij al een aantal leuke ideeën klaar. We kijken er al naar uit!   Als […]

lees meer ...

Wij behalen opnieuw het Qfor certificaat!

Goed nieuws! Wij behaalden opnieuw het Qfor kwaliteitslabel voor onze advies- en opleidingsactiviteiten. Onze interne processen rond kwaliteit, informatie, communicatie, administratie, medewerkers, samenwerkingen, … werden succesvol doorgelicht en we beantwoordden aan de Qfor norm.  Voor advies, coaching, opleiding en (loopbaan)begeleiding op vlak van missie, visie, strategie, organisatie-uitbouw, communicatie, leiderschap, … kan je steeds terecht bij […]

lees meer ...

26 oktober – netwerkevent met Unizo

Delegeren: leiding (uit handen) geven zonder loslaten Noteer alvast 26 oktober 2017 in je agenda! Die avond organiseren we samen met Unizo West-Vlaanderen een netwerkactiviteit rond delegeren bij Dercor te Moorsele.  Een kmo-bedrijfsleider is met veel zaken tegelijkertijd bezig. Té veel? Moet je dat allemaal zelf doen of beschikken je medewerkers ook over die talenten? […]

lees meer ...

Binnenkort: ons nieuw kantoor in Waregem!

Misschien heb je het al gelezen, gehoord of gezien… Na een leerrijke denk- en ontwerpfase, zijn de bouwwerken van ons nieuw kantoor van start gegaan. Onze nieuwe locatie? Groenbek in Waregem!  Samen met onze architect Michaël Bleuzé vertaalden we onze droom en ideeën in een nieuwe thuis. In ons gebouw komen rustige ruimtes voor begeleidingen, […]

lees meer ...

1 contactpunt voor al je vragen rond personeel? Het kan!

Naast onze gekende adviesprojecten, startten we een nieuwe formule op voor ondernemers: id partner. Een dienst waarbij ondernemers met hun vragen rond strategie, organisatie en personeel bij ons terecht kunnen voor een ondersteunend antwoord. Een antwoord via e-mail, telefoon of via een bezoek. In de prijs van de id partner zitten 18 helpdesk-uren vervat. id […]

lees meer ...